گنبد شیشه ای استیند گلاس و ویژگی های منحصر به فرد آن
نوشته شده توسط : چارسیک

گنبد شیشه ای استیند گلاس و ویژگی های منحصر به فرد آن

چارسیک

سازه گنبدی شکل در معماری کهن برای پوشاندن دهانه بزرگ سقف ها بوجود آمد. در قرن ها پیش و هنگامی که اولین گنبد ها ساخته می شدند، تنها این موضوع مطرح بود که دهانه های بزرگ بدون ایجاد ستون پوشش داده شوند، اما رفته رفته گنبد ها به دلایل دیگری نیز مورد توجه قرار گرفتند. دلایلی همچون القای احساسات ناب به انسان و زیبایی های بصری. گنبدها به انسان حس اوج را منتقل می کنند. بعدها که تزئینات نیز به گنبد ها اضافه شد، جلوه های بصری آن اغنا شد. با قرار گرفتن در زیر گنبد و یا دیدن آن از بیرون، انسان همواره می تواند به ویژگی های خیره کننده گنبد ها پی ببرد.

گنبد مسجد شیخ لطف اللهگنبد مسجد شیخ لطف الله – اصفهان

 

گنبد ها تا کنون با متریال های مختلفی ساخته شده اند و در طول تاریخ تکامل یافته اند. از گنبدهای ساخته شده با سنگ گرفته تا گنبد های خشتی، آجری، بتنی، شیشه ای و… . گنبد های شیشه ای تقریبا گنبدهای جدیدی محسوب می شوند که در سالیان معاصر مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از انواع گنبدهای ویژه و دارای اهمیت، گنبدهای شیشه ای استیند گلاس هستند. اهمیت عبور نور و ایجاد روشنایی در محیط های داخلی، تلطیف نور و جلوگیری از تابش مزاحم آن، نیاز به زیبایی در محیط و در مخلص کلام، توجه به اصول طراحی داخلی و ملزومات آن، باعث شده است که استفاده از گنبدهای شیشه ای با تکنیک استیند گلاس مورد توجه معماران، طراحان، پیمانکاران و کارفرمایان قرار گیرد.

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

 

گنبد شیشه ای استیند گلاس

گنبدهای شیشه ای استیند گلاس با برآورده کردن نیازهای اساسی مربوط به نور، روشنایی، زیبایی شناسی و سبک شناسی، قطعا گزینه بسیار مناسبی برای نیل به اهداف و اصول طراحی است. گنبدهای شیشه ای استیند گلاس از نظر هنری، به دلیل دارا بودن شاخصه های بکر و منحصر به فرد، بسیار درجه بالایی دارند و به خاطر دست ساز بودن، جزء صنایع دستی و در زمره لوکس ترین آنها محسوب می شوند. گنبدهای شیشه ای استیند گلاس را می توان ساختاری پایدار محسوب کرد. از آنجا که تکنیک استیند گلاس از تکه های ریز شیشه و مونتاژ آنها بوسیله فلز به وجود می آیند، در صورت آسیب دیدن و یا شکستن هر قطعه از آن، کلیت ساختار آن دستخوش تغییر نخواهد شد و تنها نیاز به مرمت و تعویض همان قطعه آسیب دیده است. با این تفسیر این گنبدها، بسیار مانا و پایدار محسوب می شوند و مستعد ماندگاری در طی صدها سال هستند. گروه هنری چارسیک با در نظر گرفتن اصول طراحی، توجه به نیازهای کارفرما و استفاده از به روزترین شاخص های تکنیک استیند گلاس، بر آن است که در ارتقای سطح کیفی فضاهای خاص و بناهای لوکس نقشی درخور ایفا کند و بتواند در ایجاد اثربخشی های استانداردهای فضایی و محیطی، سهمی داشته باشد.

گنبد شیشه ای استیند گلاس

منبع: وب سایت چارسیک  www.charsik.com

چارسیک

 

گالری





:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: